Madplan dreng 8½ måned

29. april 2006

Alder:
8 mdr.

Madplan dreng 8½ måned

Hej Helen

Det drejer sig om vores søns måltider - vi vil gerne høre om du mener det ser fornuftigt ud eller nogle af måltiderne burde skiftes ud med noget andet.

Nicolai er 8½ måned, er næsten 80 cm og vejer tæt på 12 kg.

Her er hans madplan:
kl. 7: En stor portion øllebrød + vand
kl. 8.30: MME (han tager mellem 100-150 ml)
LUR
kl. 11: Rugbrødshapsere med forskelligt pålæg samt müsligrød + sødmælk
kl. 12.30: Forskelligt frugt + vand
LUR
kl. 15.30: A38 med smuldret rugbrød og forskelligt frugt + vand
Ved 17-tiden: ...

Annonce

... Aftensmad + vand
kl. 18: Vælling (150-200 ml)

Desuden får han smoothie når vi får det og smager forskelligt frugt en gang imellem.

Han sover næsten 12 timer om natten og har i noget tid klaret sig uden MME ... de sidste par uger er han dog begyndt at ville have MME ved 3-tiden og sover så videre. Måske hænger det sammen med at vi har skåret ned på MME-indtaget i løbet af dagen (efter vejledning af vores sp)

Får han mad/væske nok og er det 'det rigtige' - altså nærende nok for ham?

Vi ser frem til at læse dit svar!
Trine & Co.

Læs Helens svar »

Annoncer

Sponsorerede artikler

Læs mere her

17. maj 2024 | Udvikling | 6 mdr.

Triller kun til den ene side

Kære Helen Min søn er nu 6 måneder, og jeg syntes egentligt at han udvikler...

16. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Får min søn kalk nok?

Hej Helen Min lille søn er nu blevet 6 måneder og han vejer nu ca. 7.5 kg og...

15. maj 2024 | Kost og ernæring | 10 mdr.

Skære ned i erstatning, hvordan?

Kære Helen Jeg har en datter på 10,5 måneder, der har været fuldt...

9. maj 2024 | Kost og ernæring | 7 mdr.

Drikker hun nok?

Kære Helen. Min datter på snart 7 måneder spiser ofte øllebrød eller...

2. maj 2024 | Kost og ernæring | 6 mdr.

Hyppigere afføring efter start med skemad

Hej Helen Tak for din brevkasse og dine gode bøger! Min søn, som nu er...

Annonce

Viden om børn:

Sexliv

Der er meget forskelligt hvornår både kvinden og manden har lyst til at genoptage sexlivet efter en fødsel. For nogle par går der mange måneder før de begge er parate.

Mange tror at det kun er kvinden der skal være parat, fordi det jo er hende der har født, men mænd der har oplevet deres kone føde og har set barnet komme ud af vagina, kan også have svært ved at genoptage sexlivet.

Efter fødslen er kvindes hormonbalance anderledes, end før hun blev gravid, og en...

Læs mere i Babylex

Bleer

Det må anbefales at bruge engangsbleer, da dette er både nemt og rart for mor og barn. Bleerne bliver bedre og bedre kvalitet og det er muligt at købe svanemærkede bleer, så man både skåner barn og miljø. Det er normalt ikke mere miljøbelastende at bruge engangsbleer, end stofbleer der skal vaskes, koges og tumbles.

Dit barn skal i starten skiftes 6-10 gange i døgnet og barnet vil ofte bruge ble til det er 2 ½ - 3 år gammelt. Efter 3 års alderen bruger mange stadig ble om...

Læs mere i Babylex

Svartidsbarometer

Aktuel svartid

Annoncer

Gratis nyhedsbrev

med nye præmier hver måned

Annonce

Det siger medlemmerne ...

Kære Helen

Tusind tak for de gode smid-sutten-lidt-væk-råd. Det er gået over al forventning. Barnet har nu kun sut om natten og i yderste fortvivlelses-tilfælde - og det accepterer han faktisk. Godt du findes! Vi manglede lige det der bløde spark i måsen :)

Tak fra en glad mor