Brev:
Madplan dreng 8½ måned
29. april 2006
Alder:
8 mdr.
Madplan dreng 8½ måned
Hej Helen
Det drejer sig om vores søns måltider - vi vil gerne høre om du mener det ser fornuftigt ud eller nogle af måltiderne burde skiftes ud med noget andet.
Nicolai er 8½ måned, er næsten 80 cm og vejer tæt på 12 kg.
Her er hans madplan:
kl. 7: En stor portion øllebrød + vand
kl. 8.30: MME (han tager mellem 100-150 ml)
LUR
kl. 11: Rugbrødshapsere med forskelligt pålæg samt müsligrød + sødmælk
kl. 12.30: Forskelligt frugt + vand
LUR
kl. 15.30: A38 med smuldret rugbrød og forskelligt frugt + vand
Ved 17-tiden: Aftensmad + vand
kl. 18: Vælling (150-200 ml)
Desuden får han smoothie når vi får det og smager forskelligt frugt en gang imellem.
Han sover næsten 12 timer om natten og har i noget tid klaret sig uden MME ... de sidste par uger er han dog begyndt at ville have MME ved 3-tiden og sover så videre. Måske hænger det sammen med at vi har skåret ned på MME-indtaget i løbet af dagen (efter vejledning af vores sp)
Får han mad/væske nok og er det 'det rigtige' - altså nærende nok for ham?
Vi ser frem til at læse dit svar!
Trine & Co.